| frankblaauw.nl | frbl.eu | Frank Blaauw's onderzoek richt zich op het automatiseren van de generatie van gepersonaliseerd gezondheidsadvies, met behulp van machine learning en tijdreeksanalyse, en werd aanvankelijk onderzocht in zijn proefschrift, 'De niet-bestaande gemiddelde individu'. Hij is verbonden aan de Johann Bernoulli Instituut voor Wiskunde en Informatica's Distributed Systems groep, geleid door Marco Aiello, en de Developmental Psychology groep aan de Rijksuniversiteit Groningen, geleid door Peter de Jonge. Huidige en eerdere projecten omvatten ECiDA, u-can-act (een onderzoeksplatform voor het voorspellen van schooluitval) en Thialf SkatePredict, dat machine learning gebruikt om ijsstapsnelheden te voorspellen. | Wetenschap → Neurowetenschappen 112 | machine learning 174 | Centrum → Binnenstad 217 |
| muziekstrategie.nl | Muziekstrategie | Het handboek biedt observatielijsten, een kijkwijzer en een begeleidingsplan om het observeren en analyseren van muzikaal gedrag en het eigen pedagogische handelen te ondersteunen. Er zijn hyperlinks opgenomen naar diagnostisch materiaal. Toelichting op de documenten is in het handboek te vinden. De website richt zich op het sensomotorische en cognitieve ontwikkelingsaspect van kinderen tijdens muzieklessen en biedt hulpmiddelen voor observatie en begeleiding. | Ouders & Gezin → Pedagogiek 1075 | observatie 148 handboek 158 lijst 626 gedrag 1758 ontwikkeling 7855 | |
| vnop.nl | Nederlandse Vereniging voor Ontwikkelingspsychologie (VNOP) | De VNOP organiseert een conferentie van 11 tot en met 12 juni 2026 in Rotterdam, die wordt gehouden door de Erasmus Universiteit Rotterdam en een opwindend programma zal bevatten. De VNOP richt zich op ontwikkelingen rondom de APV (Gemeentelijke Verboden Handelingen Wet) en de beroepenstructuur, met name hun impact op het kinddomein, met materialen die zijn opgesteld door het NIP (Nederlands Instituut voor Professionele Kinderopvang). In december 2024 organiseerde de VNOP de 10e editie van de VNOP-CAS Onderzoeksdagen, met succesvolle deelname van 138 onderzoekers. | Wiskunde & Wetenschap → Academisch 256 | apv 10 conferentie 531 lidmaatschap 9349 onderzoek 9648 | Zuid-Holland → Rotterdam 25048 |
| individualdevelopment.nl | Consortium op Individuele Ontwikkeling | Het consortium, actief van 2012 tot 2023, richtte zich op het begrijpen van de interactie tussen de inherente kenmerken van een kind en hun omgeving in het bepalen van hun succes. Hun onderzoek onderzocht de rol van hersenontwikkeling en de invloed van ouders en grootouders op de perspectieven van een kind. Nieuwsberichten vermelden recente succesvolle subsidies en academische prestaties van onderzoekers die bij het consortium betrokken zijn, waaronder een proefschrift verdediging en financiering voor onderzoeksprojecten over taal. | Sociale Wetenschappen & Activisme → Sociale Wetenschappen 1283 | hersenen 182 subsidie 2671 ontwikkeling 7855 onderzoek 9648 project 47141 | |
| template.nl | Template Stichting | De stichting richt zich op het verkennen van menselijke vermogens en de impact van veranderingen op die vermogens. Het doel is om voorwaarden te creëren voor spirituele groei, onderzoek, praktische toepassing en uitwisseling van kennis en ervaring. In Nederland werken honderden mensen aan onderzoeksprojecten binnen het Template netwerk, die zich richten op uiteenlopende gebieden zoals educatie, gezondheid, en duurzame ontwikkeling. | Filosofie → Spirituele Filosofie 96 | template 287 mens 872 groei 3883 onderzoek 9648 netwerk 11755 | |
| brainanddevelopment.nl | Leiden Brain & Development Onderzoekscentrum | Het lab maakt gebruik van longitudinale neuroimaging technieken om ontwikkelingspaden te onderzoeken die verband houden met zelfontwikkeling, zelfregulering, sociaal leren en prosociaal gedrag. Onderzoeksprojecten onderzoeken de uitdagingen waarmee jonge mensen in de huidige complexe samenleving worden geconfronteerd, waaronder de impact van digitalisering, globalisering, geopolitieke spanningen en maatschappelijke polarisatie. De Leiden Consortia voor Individuele Ontwikkeling onderzoekt hoe de aangeboren dispositie van een kind in samenhang is met zijn of haar omgeving om hun ontwikkeling te vormen, met als doel te begrijpen waarom sommige kinderen gedijen terwijl anderen moeilijkheden ondervinden. | | hersenen 182 samenleving 922 ontwikkeling 7855 onderzoek 9648 kind 11506 | |
| humanemergence.nl | Center for Human Emergence | Het CHE stelt dat de huidige wereldwijde complexiteit, inclusief problemen zoals pandemieën en geopolitieke dreigingen, een nieuw paradigma vereist. De website biedt informatie over verschillende aspecten van Integraal Leiderschap, zoals het ontwaken, groeien, opschonen en actief deelnemen aan de wereld. Het CHE onderzoekt thema's zoals de dekolonisatie van het denken, de opbouw van een duurzame samenleving en de gevolgen van wereldwijde ontwikkelingen, en moedigt bezoekers aan om hun talenten in te zetten. | Recht & Politiek → Politiek 6946 | | |
| marinusvanijzendoorn.nl | Marinus van IJzendoorn | De site biedt informatie over het onderzoek van Marinus van IJzendoorn, waaronder onderwerpen zoals differentiële vatbaarheid, Holocauststudies, methylering, oxytocine en video-feedback interventies (VIPP). Recente activiteiten op de website omvatten het bijwonen en deelnemen aan trainingen en workshops over Positieve Ouderlijke Richting – Sensitieve Discipline (VIPP-SD), met name met betrekking tot Oekraïense ouders en kinderen in tijden van oorlog. De website toont ook samenwerkingen met verschillende universiteiten en organisaties wereldwijd, zoals de O.O. Bogomolets Nationale Medische Universiteit, Universidad San Sebastian, en de Lolle Nauta Stichting. | Kinderopvang → Individuele Begeleiding 466 | oekraïne 125 onderzoek 9648 samenwerking 16762 | Rotterdam → Kralingen-Oost 78 |
| ccam-ascor.nl | CcaM | Het centrum is onderdeel van de Amsterdam School of Communications Research (ASCoR) aan de Universiteit van Amsterdam. De website biedt toegang tot diverse publicaties, waaronder tijdschriftartikelen en boeken, in het Engels en het Nederlands. Recente onderzoeksresultaten omvatten het behalen van Top Paper Awards op de ICA 2025 conferentie voor verschillende studies over het gebruik van augmented reality, veranderde tijdperceptie en kenniskloven met betrekking tot nieuwsconsumptie. | Wiskunde & Wetenschap → Academisch 256 | studie 751 medium 1277 publicatie 1909 onderzoek 9648 | Noord-Holland → Amsterdam 41253 |
| stevenpont.nl | Nul18 | Steven Pont biedt zijn expertise aan als ontwikkelingspsycholoog, systeemtherapeut en mediator, met een achtergrond in het onderwijs. Hij is auteur van diverse boeken over psychologische onderwerpen en een veelgevraagd spreker. Steven heeft een online pedagogiekplatform, Nul18, opgericht om scholen te ondersteunen en voert samen met Martijn Bennis de podcast ‘Bennis en Pontcast’ uit, waarin thema's rond de ontwikkeling van het kind worden besproken. | Ouders & Gezin → Pedagogiek 1075 | systeemtherapie 158 psychologie 788 medium 1277 podcast 3321 onderwijs 10660 kind 11506 | Noord-Holland → Hilversum 4397 |
| lydiakrabbendam.nl | Social Educational Neuroscience Amsterdam (SENSA) | Lydia Krabbendam, professor Developmental Neuropsychology aan de Vrije Universiteit Amsterdam, leidt een onderzoeksteam dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van hogere cognitieve functies en hun invloed op het schools functioneren en gedrag van adolescenten. De VU-onderzoeksgroep SENSA (Social Educational Neuroscience Amsterdam) heeft de Ammodo Science Award gewonnen voor baanbrekend onderzoek, waarmee ze een geldprijs van 1,2 miljoen euro ontvangen om nieuw onderzoeksterrein te verkennen. Het SENSA-team, bestaande uit onderzoekers van de Vrije Universiteit Amsterdam, combineert experimentele en ecologisch valide methoden om de gedrags- en hersenmechanismen van sociale en motivatieprocessen in onderwijscontexten te onderzoeken. | Psychologie → Cognitieve Psychologie 126 | cognitie 46 onderzoek 9648 onderwijs 10660 team 22312 | Noord-Holland → Amsterdam 41253 |
| babyandchild.nl | Het Baby and Child Research Center | Het centrum richt zich op de ontwikkeling van taal, sociale interactie, denken en het welzijn van zowel moeder als kind. Ouders en kinderen worden aangemoedigd om deel te nemen aan onderzoeksprojecten. De organisatie heeft drie locaties in Nijmegen en wil nieuwe kennis over de ontwikkeling van baby's en kinderen verzamelen. | Vrouwen Gezondheid → Bevalling 627 | moeder 570 zwangerschap 2912 ontwikkeling 7855 onderzoek 9648 kind 11506 | Gelderland → Nijmegen 9384 |
| karakterproject.nl | Karakter | Het onderzoek, dat tussen 2018 en 2020 werd uitgevoerd, onderzocht de emoties en karakterontwikkeling van jonge volwassenen uit Syrië die recentelijk naar Nederland zijn verhuisd. Het onderzoek werd verricht aan de Universiteit van Tilburg en de Universiteit van Utrecht, en werd gefinancierd door de John Templeton Foundation. Bezoekers kunnen informatie vinden over het Karakter-project, haar teamleden en gerelateerde materialen op de website. | Onderzoek → Sociale Onderzoek 72 | karakter 272 studie 751 onderzoek 9648 team 22312 project 47141 | Oost → Rijnsweerd 143 |
| lydialaningawijnen.nl | Lydia Laninga-Wijnen | Lydia Laninga-Wijnen is een onderzoeker en universiteitsprofessor die zich richt op de manier waarop peers adolescenten kunnen helpen in moeilijke situaties, met name in gevallen van pestgedrag. Haar huidige onderzoeksproject, SOLID, onderzoekt de impact van peer-defensie op slachtoffers van pestgedrag, met als doel succesfactoren te identificeren die de positieve effecten maximaliseren. Lydia is verbonden aan zowel de Universiteit van Turku in Finland als de Universiteit van Groningen in Nederland, waar ze onderzoek en onderwijszaamheden uitvoert binnen verschillende projecten. | Hoger Onderwijs → Universiteiten 535 | onderzoeker 232 universiteit 555 onderzoek 9648 onderwijs 10660 project 47141 | Nederland → Utrecht 48901 |
| marcohaan.nl | Rijksuniversiteit Groningen | Professor Marco Haan is een full professor die gespecialiseerd is in Industriële Organisatie aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen, Nederland. Zijn onderzoek richt zich voornamelijk op theoretische aspecten van Industriële Organisatie, hoewel hij ook experimenten uitvoert en empirische methoden gebruikt. Recente publicaties bevatten onderzoeksartikelen en updates over studies met betrekking tot veilingen, platformconcurrentie, prijsdiscriminatie en reclamestrategieën. | Psychologie → Cognitieve Psychologie 126 | universiteit 555 publicatie 1909 onderzoek 9648 | Centrum → Binnenstad 217 |
| daudivanveen.nl | Erasmus Universiteit Rotterdam | Dr. van Veen is een adjunct-professor aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, gespecialiseerd in jeugd- en gezinse studies, ontwikkelings- en sociale psychologie en gezin- en onderwijsstudies. Zijn onderzoek richt zich op de ontwikkeling van de etnisch-raciale identiteit en intergroepspositie van kinderen en jongeren, waarbij wordt onderzocht wat ze leren over deze onderwerpen in hun families en scholen. Daarnaast is hij mede-initiatiefnemer en mede-host van de podcast ‘Joy in Academia’ samen met andere gemarginaliseerde wetenschappers, en biedt hij een Nederlandse samenvatting van zijn proefschrift. | Psychologie → Cognitieve Psychologie 126 | proefschrift 102 identiteit 971 podcast 3321 ontwikkeling 7855 onderzoek 9648 | |
| reach-uu.nl | Universiteit Utrecht | De conferentie heeft als doel om vroege ontwikkelingsonderzoekers en maatschappelijke partners samen te brengen om ervaringen en kennis te delen. Het tweejarig programma biedt mogelijkheden voor onderzoekers om hun werk te presenteren en deel te nemen aan interdisciplinaire discussies, wat contacten en potentiële samenwerkingen bevordert. De conferentie is open voor onderzoekers uit verschillende disciplines en loopbanen binnen de Universiteit Utrecht en UMC Utrecht, met als thema ‘Reaching New Heights in Early Childhood Research’. | Congres & Conferenties → Conferenties 1020 | conferentie 531 gemeenschap 4817 programma 9144 onderzoek 9648 netwerk 11755 samenwerking 16762 | |
| project-awesome.nl | Project AWeSome | De website bevat nieuwsartikelen, publicaties en onderzoek gerelateerd aan de onderzoeken van het project naar de impact van sociale media op het welzijn van adolescenten. Een commentaar gepubliceerd in Nature Human Behaviour behandelt de moeilijkheid waarmee onderzoekers te maken hebben met het betrouwbaar verkrijgen van data van online platforms. Onderzoek dat door Project AWeSome is uitgevoerd omvatte het uitvoeren van enquêtes en het interviewen van 480 adolescenten tussen de 14 en 17 jaar om de voordelen en nadelen van het gebruik van sociale media te onderzoeken. | Internet → Online Services 268 | adolescenten 16 enquête 181 sociale media 1641 welzijn 2790 data 5412 onderzoek 9648 | |
| paulvanhoek.nl | Paul van Hoek | De website beschrijft de benadering van Paul van Hoek: hoe gewone interacties met mensen met psychische stoornissen leiden tot een normalere manier van omgaan en communicatie. De website legt uit dat professionals verantwoordelijk zijn om de doodswens van suïcidale mensen te herkennen en het gesprek hierover te openen, met de nadruk op het voeren van een effectief gesprek. De cursus 'Grip op Gekte' is bedoeld voor aspirant-leden van de NVRG (Nederlandse Verenging voor Rechtspsychiatrie) en voldoet als onderdeel van de vooropleiding. De cursus is positief beoordeeld door de NVRG toelatingscommissie en omvat interactieve elementen en rollenspellen. | Medische Zorg → Psychiatrie 425 | rolenspel 10 interactie 228 cursus 12810 | |
| ltabslab.nl | Language Testing and Brain Surgery Lab | Het LTABS bevindt zich aan de faculteit Geesteswetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen en is verbonden aan verschillende onderzoeksgroepen, waaronder Neurolinguïstiek, het Centrum voor Taal en Cognitie Groningen, en de Onderzoeksschool voor Gedrags- en Cognitieve Neurowetenschappen. Onderzoekers in het lab bestuderen taalproblemen door te kijken naar naamgevingstaken, woordassociatie, verbale vloeiendheid en spontaan spraak met behulp van hulpmiddelen zoals Direct Elektrische Stimulatie (DES) en Navigeerde Magnetische Stimulatie (nTMS). Het lab biedt onderzoeksmogelijkheden aan masterstudenten en biedt co-begeleiding aan masterstudenten van andere universiteiten, en wordt gefinancierd door de Nederlandse Onderzoeksraad (NWO). | Audiologie & Spraak → Logopedie 1003 | | Centrum → Binnenstad 217 |
| marianbakermanskranenburg.nl | ISPA Lissabon | De website biedt informatie over Dr. Bakermans-Kranenburg’s onderzoeksinteresses, waaronder het ‘differentieel vatbaarheid’ model en hormonale invloeden op opvoeding. Hierin worden haar academische affiliaties beschreven, waaronder posities aan ISPA Lissabon, San Sebastián Universiteit, The New School for Social Research, en Stockholm Universiteit. Recent nieuws benadrukt een interview dat werd uitgezonden op een Belgische radiozender over de gevoelens van vaders en de publicatie van ‘Matters of Significance’ met Marinus van IJzendoorn. | Sociale Wetenschappen & Activisme → Sociale Wetenschappen 1283 | hechting 82 universiteit 555 opvoeding 845 publicatie 1909 onderzoek 9648 | |
| focusonemotions.nl | Leiden Universiteit / Universiteit van Twente / University College London | De groep doet onderzoek naar gebieden zoals autisme, gehandicaptheid, taalstoornissen en pestgedrag, met als doel inclusieve schoolomgevingen te creëren. Specifieke projecten omvatten ‘Building 4 Belonging’, dat sensortechnologie en veldobservaties gebruikt om te begrijpen hoe leerlingen interageren binnen schoolomgevingen. Het onderzoek integreert samenwerkingen tussen psychologie, informatica, architectuur en bestuurskunde om factoren te identificeren die bijdragen aan het succes van leerlingen en mogelijke obstakels. | Hoger Onderwijs → Universiteiten 535 | inclusiviteit 74 jongen 139 emotie 2131 omgeving 3950 technologie 4791 school 7714 | Overijssel → Twente 2578 |
| tweelingenpraktijk.nl | Tweelingenpraktijk | De site richt zich op individuen die willen ontdekken hoe een tweelingrelatie hen heeft gevormd en hoe ze een eigen spoor kunnen vinden. Er is speciale aandacht voor eeneiige tweelingen en het bepalen van hun eigen identiteit. De site biedt informatie voor ouders van meerlingen en mogelijkheden voor coachinggesprekken. | Recht → Familie 2763 | tweeling 29 ouder 796 identiteit 971 | Utrecht → De Bilt 1676 |
| developmentmatters.nl | Leiden Consortium op Individuele Ontwikkeling (Leiden-CID) | Het Leiden-CID onderzoek bekijkt de interactie tussen genetische en omgevingsfactoren in het vormgeven van de ontwikkeling van kinderen, met een specifieke focus op gevoelige periodes voor sociaal ontwikkeling. Onderzoekers maken gebruik van een multi-informant en multi-methode aanpak, inclusief cognitieve, emotionele en sociale beoordelingen, naast fysiologische metingen, om de complexe processen te begrijpen. Het onderzoek gebruikt een uniek longitudinaal ontwerp met monozygote en dystrygoot tweelingparen en hun ouders, waarbij de ontwikkeling over een periode van 10 jaar wordt gevolgd om optimale omstandigheden voor welzijn te identificeren. | Sociale Wetenschappen & Activisme → Sociale Wetenschappen 1283 | tweeling 29 beoordeling 1806 omgeving 3950 ontwikkeling 7855 kind 11506 | |
| bewogenonderwijs.nl | UMCG en OU | De website bundelt en deelt onderzoek naar de impact van bewegen op cognitieve functies, creativiteit en gedrag in de klas. Een groot onderzoeksproject, ‘Beweeg Wijs’, start in september om de effecten van de interventie te onderzoeken. De website is een initiatief van het UMCG en OU en richt zich op het delen van kennis voor professionals en onderzoekers in het onderwijs. | Ouders & Gezin → Pedagogiek 1075 | cognitie 46 interventie 272 beweging 2187 onderzoek 9648 onderwijs 10660 | |
| auryn.nl | Auryn management advies | De website richt zich op het oplossen van het klassieke dilemma van vergaderorganisatie: het vinden van een balans tussen een beperkt aantal deelnemers en het gevoel van betrokkenheid van alle stakeholders. Het beschrijft verschillende alternatieven voor traditionele vergaderstructuren, zoals inspraakrondes, vertegenwoordigers en enquêtes, en benadrukt de nadelen van deze methoden. De website promoot Open Space conferenties als een effectieve methode om verborgen potentieel binnen organisaties te activeren en innovatie te stimuleren. | Beroep & Carrière → Arbeidsmarkt 493 | conferentie 531 potentieel 543 vergadering 1079 participatie 1153 | |
| ith-haptonomie.nl | Instituut voor Toegepaste Haptonomie | Het instituut is opgericht in 1985 door Anne-Jan van Minnen met als doel het toepassen van haptonomie in het dagelijks leven en de relaties van mensen. De kern van het werk ligt in het stimuleren van de persoonlijke ontwikkeling en groei van individuen, met behulp van het Ontwikkelingsschema van Anne-Jan van Minnen. Het instituut biedt verschillende vormen van ondersteuning aan, waaronder opleidingen tot haptotherapeut, trainingen, lezingen, coachingstrajecten en themabijeenkomsten, en breidt de haptonomie toe op individueel, groeps- en organisatieniveau. | Opleiding → Professionele Opleidingen 1125 | instituut 101 haptonomie 175 ontwikkeling 7855 opleiding 9334 coaching 22044 training 22944 | |
| science2share.nl | Science2share | Jiska Peper is een hersenwetenschapper en ontwikkelingspsycholoog met 15 jaar onderzoekservaring naar de hersenontwikkeling en het gedrag van kinderen, tieners en jongvolwassenen. Ze heeft onderzoek gedaan naar mentale gezondheid van jongeren, kansenongelijkheid in het onderwijs, neurodiversiteit en inclusie van kwetsbare doelgroepen bij het Verwey-Jonker Instituut. Science2share biedt lezingen aan die wetenschappelijke kennis toegankelijk maken voor een breed publiek en aan te passen aan de praktijk en beleid. | Wetenschap → Neurowetenschappen 112 | mentale gezondheid 176 hersenen 182 lezing 1718 beleid 1730 onderzoek 9648 | |
| toddlersandtees.nl | toddlersandtees | De website publiceert artikelen over verschillende opvoedingsstijlen en hun impact op het zelfvertrouwen van kinderen, waaronder autoritair, permissief, autoritatief en verwaarlozend. Er worden artikelen geplaatst over de maatschappelijke druk op vrouwen en de verwachtingen versus de realiteit. Ook behandelt de website thema's als het vinden van een goede balans tussen werk en zwangerschap, slimme spaarstrategieën voor alleenstaanden, zwangerschap en ouderschap, en de overgang van zwangerschap naar tienerjaren. | Ouders & Gezin → Pedagogiek 1075 | opvoeding 845 vrouw 1147 financiën 1738 zwangerschap 2912 balans 4251 kind 11506 | |
| morethanamirror.nl | Margriet Lenkens | Het onderzoek onderzoekt de rol van empathie en acceptatie door ervaringsdeskundigen, die zichzelf herkennen in jonge mensen met crimineel gedrag. Ervaringsdeskundigen hebben ervaring met detentie en terugkeer naar de vrije samenleving, wat hen een dieper begrip geeft dan professionals met theoretische kennis. De website beschrijft de waarde van een niet-oordelende benadering, ruimte voor het delen van moeilijke ervaringen en het belang van training en opleiding voor ervaringsdeskundigen om hun steun te diversifiëren. | Senioren → Eenzaamheid 93 | ervaringsdeskundigen 74 empathie 201 cliënt 8453 opleiding 9334 onderzoek 9648 | |
| neufeldinstituut.nl | Neufeld Instituut | De website presenteert een kritiek op traditionele opvoedmethoden (stok en wortel) en hun negatieve effecten op de relatie tussen ouder en kind. Het benadrukt het belang van hechtingsdrang en leer hoe het begrijpen en stimuleren van deze drang leidt tot de ontwikkeling van intrinsieke motivatie en emotionele intelligentie. De cursussen behandelen thema's zoals hechting, hechtingsproblematiek, emoties en opvoedinvloed, en zijn gericht op professionals en ouders. Het Neufeld Instituut baseert haar aanpak op de theorieën van Gordon Neufeld, die door Gabor Maté wordt beschouwd als een van de meest vooraanstaande ontwikkelingspsychologen. Het instituut streeft naar het terugwinnen van kinderen en het creëren van emotioneel gezonde volwassenen en gezinnen, gezien de stijgende prevalentie van mentale stoornissen en gedrags- en leerproblemen bij kinderen. | Ouders → Opvoeding 1005 | hechting 82 opvoeding 845 emotie 2131 ontwikkeling 7855 kind 11506 cursus 12810 | |
| maakdenkdoe.nl | Allan Cole | De website verwijst naar Winnicott’s theorie, waarbij de potentiele ruimte tussen individuen en hun omgeving als de locatie van culturele ervaring en spel wordt benadrukt. Het trekt parallellen met leerprocessen van kunstenaars en ontwerpers, waarbij verwezen wordt naar het klassieke concept van ‘bildung’ – de ontwikkeling van culturele en spirituele vaardigheden van een individu. De website raakt aan de evoluerende aard van technologie en de impact daarvan op menselijke interactie en ruimtelijk bewustzijn, waarbij gesuggereerd wordt dat een verschuiving van de aandacht van ‘wat’ geleerd wordt naar ‘hoe’ geleerd wordt. | Ouders & Gezin → Pedagogiek 1075 | potentieel 543 leren 885 creativiteit 2418 cultuur 3783 technologie 4791 ontwerp 18095 | |
| haptonomieleeflang.nl | Haptonomiepraktijk Leeflang | De praktijk biedt individuele haptonomische zwangerschapsbegeleiding, waarbij de focus ligt op het contact met het kindje en het vinden van balans tijdens de zwangerschap. De begeleiding omvat voorbereiding op de bevalling en een actieve rol voor de partner. De website beschrijft haptonomie en de overgang van een focus op fysieke beweging naar een focus op de subjectieve ervaringen van mensen met hun lichaam en klachten. | Vrouwen Gezondheid → Bevalling 627 Zwangerschap & Geboorte → Zwangerschap 2861 | voelen 129 haptonomie 175 bevalling 1258 zwangerschap 2912 partner 4182 | Leidschendam-Voorburg → Leidschendam 1049 |
| bureauslinge.nl | Bureau Slinge | Bureau Slinge biedt ondersteuning bij het identificeren van ontwikkelingsbelemmeringen en het benutten van de kwaliteiten van kinderen in het basis-, voortgezet- en vervolgonderwijs. De werkwijze is gebaseerd op het concept van 'Mediërend Leren', waarbij de focus ligt op het stimuleren van zelfvertrouwen en positieve leerstrategieën. De website presenteert informatie voor ouders en professionals, evenals een blog met ervaringen van cliënten, zoals het geval van een zoon die door de begeleiding naar het gymnasium kon gaan. | Psychologie → Cognitieve Psychologie 126 | leerproces 109 zelfvertrouwen 2187 ontwikkeling 7855 begeleiding 10556 onderwijs 10660 kind 11506 | Raalte → Heino 286 |
| detess.nl | Mathilde Tubben | Het ‘hutten bouwen’ is een universele en leuke opdracht voor kinderen, vaak gebruikt in dramatherapie. Dit is nu gekoppeld aan de TESS. De TESS is een observatie-instrument dat vaktherapeuten in de Jeugdhulpverlening waardevol vindt als onderdeel van hun diagnostisch instrumentarium. De website biedt informatie over de TESS, inclusief wat het meet, waarom het zinvol is en hoe het gebruikt kan worden. | Neurologie → Neuropsychologie 72 | | |
| perceptio.nl | Perceptio | De website is ontstaan in 2001 en is actief in onderzoek, organisatie en informatieverspreiding rondom hoogbegaafdheid. Perceptio verkoopt drie boeken: 'als denken voor vertrouwen komt', 'kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong' en 'hoogbegaafdheid bezien vanuit de menskunde'. De website stelt dat het belangrijkste aspect van hoogbegaafde kinderen het gebrek aan verbinding is, en biedt oplossingen via boeken en trainingen gericht op leerkrachten en ouders om deze verbinding te bevorderen. | Speciaal Onderwijs → Hoogbegaafde Kinderen 16 | hoogbegaafdheid 382 leerkracht 606 ouder 796 verbinding 3311 boek 10077 | |
| ingamol.nl | Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie | Inga Mol is een docent haptonomisch verplaatsen en auteur van educatieve en kinderboeken. In 1990 richtte ze het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie op in Den Haag, waar ze workshops, opleidingen en lezingen geeft. Ze heeft diverse boeken gepubliceerd over haptonomie, waaronder ‘Tillen in de Thuiszorg’ en ‘Handboek haptonomisch verplaatsen’. | Ouders & Gezin → Pedagogiek 1075 | haptonomie 175 opleiding 9334 boek 10077 workshop 15839 | Zuid-Holland → Den Haag 19898 |
| stichtingreachholland.nl | Stichting Reach Holland | De organisatie streeft ernaar kinderen die klaar zijn voor reguliere onderwijs te integreren met scholen en trainingen en workshops aan te bieden over evidence-based behandelingen aan de gemeenschap. REACH richt zich op het bevorderen van samenwerking met gezinnen, professionals en organisaties om de benodigde middelen en ondersteuning te bieden aan kinderen met autisme. Een kernprincipe van Reach Holland is dat elk kind als een individu behandeld moet worden dat begrepen moet worden, in plaats van als een probleem dat opgelost moet worden. | Ouders & Gezin → Speciaal Onderwijs 1040 | autisme 737 gezin 2282 ondersteuning 7747 onderwijs 10660 kind 11506 behandeling 21069 | Zuid-Holland → Den Haag 19898 |
| boomweb.nl | Jan Boom | De site introduceert ontwikkeling als een veelzijdig concept dat groei, leren en systematische verandering omvat, en het relateert aan gebieden zoals psychologie, biologie en systeemtheorie. Jan Boom, een ontwikkelingspsycholoog aan de Universiteit Utrecht, bespreekt zijn achtergrond, waaronder zijn promotieonderzoek naar ontwikkelingsfasen en recente projecten met betrekking tot interventies en overlappende ontwikkelingsgolven. De website benadrukt projecten zoals ‘Beyond Flatland’ en vermeldt zijn rol als consultant voor doctoraal- en postdoctorale onderzoek, evenals zijn lidmaatschap van de Jean Piaget Society. | Filosofie & Ethiek → Filosofie 2120 | psychologie 788 systeem 4464 ontwikkeling 7855 onderzoek 9648 | |
| visualisatiesopmaat.nl | Visualisaties Op Maat | De website biedt op maat gemaakte producten zoals stappenplannen, dagplanningen en social stories, evenals lesmateriaal voor kinderen, jongeren en volwassenen. Maggie Gernaat, een ontwikkelingspsychologe en leerkracht, heeft Visualisaties Op Maat opgericht na haar ervaringen in het speciaal onderwijs en de ambulante hulpverlening. De website bevat een werkboek over het bezoek aan de tandarts en is actief betrokken bij de werkgroep 'Autismevriendelijke mondzorg' om de mondzorg voor autistische personen te verbeteren. | Basisonderwijs & Jeugd → Speciale Onderwijsvormen 12 | werkboek 162 communicatie 10060 onderwijs 10660 coaching 22044 | |
| kindertherapeut-tamara-cozijnsen.nl | Kindertherapeut Tamara Cozijnsen | De website presenteert de diensten van Kindertherapeut Tamara Cozijnsen, die zich richt op kinderen en jongeren die moeite hebben met hun ontwikkeling of het overwinnen van obstakels. De site benadrukt het belang van zelfredzaamheid en het vinden van kracht in de eigen kwaliteiten en talenten om uit te zoeken. Er is een blog aanwezig, en de website biedt de mogelijkheid om contact op te nemen met de therapeut voor een gesprek. | Counseling → Kinder 1031 | obstakel 94 jongeren 2414 kind 11506 | |
| begaafdinzicht.nl | Begaafd Inzicht | De website biedt informatie over ontwikkelingsvoorsprong en presenteert verschillende diensten, waaronder peergroepen en begeleiding. De peergroepen zijn gericht op het stimuleren van de ontwikkeling van kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong door middel van thematische activiteiten en mindset ondersteuning. De website biedt ook informatie en ondersteuning voor ouders en professionals die met kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong werken. | Kinderopvang → Peutergroepen 376 | ontwikkelingsvoorsprong 16 mindset 730 ontwikkeling 7855 kind 11506 | |
| tomatiscentrum.nl | Tomatis Centrum | Het centrum biedt verschillende programma's, waaronder consultaties, luister sessies en programma's voor baby's en specifieke doelgroepen. Dr. Norman Doidge legt uit dat huidige benaderingen van de hersenen bekritiseerd moeten worden, om zo innovatieve behandelmethoden te ontdekken. Cattleya, een consultant met expertise in hersenontwikkeling en diverse gebieden, biedt een multidisciplinaire begeleiding voor individuen en families. | Neurologie → Neuropsychologie 72 | consultatie 361 programma’s 491 taal 1960 muziek 13084 | |
| stichting-rightontrack.nl | Stichting Right on Track | De stichting biedt begeleiding aan jongeren met zorg- en ontwikkelingsvragen, met de nadruk op het benutten van hun unieke kwaliteiten. Ze werken samen met verschillende experts, zoals Sirius Commitment, Jarno Korf en Jamie Boeijen, om jongeren te ondersteunen. Het beleidsplan van de stichting richt zich op duurzame impact en positieve bijdragen aan het welzijn van jongeren en hun omgeving, met initiatieven zoals voor- en nagesprekken met ouders en intensieve trainingen. | Basisonderwijs & Jeugd → Jeugd 1024 | mentaal welzijn 26 programma’s 491 veerkracht 738 initiatief 1257 jongeren 2414 begeleiding 10556 | |
| niekbrouw.nl | Stichting Ontwikkelingsmotoriek Niek Brouw | Niek Brouw heeft een behandelwijze ontwikkeld die gebaseerd is op vergelijkend onderzoek, zijn eigen waarnemingen en integratie van verschillende disciplines, gericht op het in balans brengen van de mens. De Ontwikkelingsmotoriek Niek Brouw biedt specifieke oefeningen die kunnen helpen om te identificeren waar men te veel of te weinig spanning maakt in zijn lichaam en eventuele overgeslagen ontwikkelingsstappen. De website biedt informatie over Niek Brouw’s boeken, vertalingen daarvan, een lijst van therapeuten die de methodiek toepassen, en cursussen en trainingen. | | oefening 1285 therapeut 1664 stichting 6483 boek 10077 | |
| jegeboorteinkaart.nl | Geboorte In Kaart | In 2014 ontmoetten de oprichters van Geboorte In Kaart elkaar na een training en ontwikkelden ze een gedeelde visie op gedrag en psychologie. De website is ontstaan met de ambitie om kindercoaches in Nederland te informeren over de cruciale rol van de geboorteperiode in het kindgedrag, dat tot dan toe nog een relatief onbekend gebied was. Geboorte In Kaart organiseerde kennismakingsdagen en workshops, waarbij deelnemers toegang kregen tot trainingen, materialen zoals notitieboeken en de eerste Geboorte In Kaart-kaartenset. | | kindercoach 138 gedrag 1758 visie 1775 kaart 3428 training 22944 | |
| koza-groep.nl | KoZa-groep | De Kleuteronderwijs-Zorgarrangement groep richt zich op kinderen tussen 4 en 7 jaar die complexe ontwikkelingsproblemen ervaren, vaak in combinatie met hulpvragen vanuit huis en school. De organisatie streeft ernaar om vroegtijdige signalering en ondersteuning te bieden, om zo de balans tussen de belasting van ouders en de mogelijkheden van het gezin te verbeteren. De KoZa-groep werkt samen met ouders om een persoonlijk plan op te stellen, waarbij de kwaliteiten van het kind en de sterke punten van het gezin centraal staan. | Ouders & Gezin → Voorschoolse Educatie 95 | ouder 796 groep 5348 onderwijs 10660 kind 11506 zorg 11958 | |
| karesearch.nl | KA Research | Het bureau, eigendom van Kyra van den Akker sinds 2019, richt zich op vraagstukken zoals jeugdcriminaliteit, ondermijning en drugsproblematiek, en biedt onderzoek en advies aan overheidsinstanties en andere organisaties. KA Research vertaalt complexe problemen naar heldere inzichten en handelingsperspectieven, en biedt daarnaast trainingen en interim-management diensten aan. De website bevat recente blogs over onderwerpen als jeugdcriminaliteit, data-analyse en beleidsontwikkeling, wat de expertise van het bedrijf illustreert. | Recht & Politiek → Recht 12402 | vraagstuk 405 beleid 1730 onderzoek 9648 training 22944 project 47141 | |
| voortekenenbevalling.nl | voortekenenbevalling.nl | De website behandelt de verschillende signalen die wijzen op het begin van de bevalling, inclusief lichamelijke en emotionele veranderingen. Er worden tips gegeven voor een gezonde zwangerschap, met aandacht voor voeding, rust, sporten en het creëren van een rustige thuisomgeving. De website biedt informatie over mogelijke depressieve gevoelens tijdens de zwangerschap en hoe hiermee om te gaan. | | mentaal welzijn 26 bevalling 1258 zwangerschap 2912 gezondheid 6343 | |
| veelbegaafd.nl | Stichting Veelbegaafd | De website biedt informatie over de mogelijkheid om meer dan één vaardigheid goed te beheersen en de uitdagingen die hieraan verbonden zijn. Ze onderzoeken de obstakels die mensen ervaren bij het combineren van verschillende vaardigheden en het functioneren buiten de eigen vertrouwde omgeving. De site biedt ondersteuning en mogelijkheden voor individuen, jongeren en opdrachtgevers om hun begaafdheden te ontwikkelen en te benutten. | Psychologie → Persoonlijkheid 588 | podium 588 jongeren 2414 podcast 3321 onderzoek 9648 | |
| degoedgenoegmoeder.nl | De Goed Genoeg Moeder | De website introduceert ‘De Goed Genoeg Moeder’ als een begeleiding voor jonge ouders, opgeleid als klinisch ontwikkelingspsycholoog en 1000dagen Coach®. De website verklaart dat het streven naar perfectie een veelvoorkomend probleem is voor moeders en dat de essentie is om ‘goed genoeg’ te zijn. De website beschrijft de begeleidingsmethodologie, inclusief een vrijblijvend kennismakingsgesprek, het opstellen van een maatwerkplan en regelmatige contacten om de voortgang te bespreken. | Zorg → Autisme 898 | kennismakingsgesprek 249 ouder 796 plan 2186 praktijk 8883 begeleiding 10556 kind 11506 | |
| elmathiel.nl | Elma Thiel | Na haar pensionering als kinder- en jeugdpsychiater, heeft Elma Thiel haar tijd besteed aan het verder ontwikkelen en verduidelijken van haar benadering van het werk, gebaseerd op het antroposofische mensbeeld. Het zintuig-drift-behoefte schema, ontwikkeld in 2006, dient voor de auteur als hulpmiddel voor overzicht en verheldering, maar was voor anderen onduidelijk. De website dient als een werk-in-progress waarin de ideeën en concepten van dit schema worden uitgewerkt en toegankelijk worden gemaakt. | Filosofie → Antroposofie 13 | drift 20 behoefte 109 zintuigen 134 schema 332 werken 506 | |
| innerrock.nl | Innerrock | De website presenteert verschillende diensten, waaronder dynamisch testen, verrijking met het Feuerstein-programma, en workshops gericht op waardenvol leren en didactisch coachen. Innerrock biedt begeleiding en coaching op school, thuis of op een afgesproken locatie, met als doel het herstellen van leerprocessen en het aanpakken van leerproblemen bij kinderen en jongeren. Contactgegevens en bedrijfsgegevens zijn beschikbaar, waaronder de adres Ballade 103, 3335EM Zwijndrecht, de e-mailinfo@innerrock.nl, en de KVK-registratie nummer 83782648. | Ouders & Gezin → Pedagogiek 1075 | denken 135 leren 885 waarde 1083 onderzoek 9648 coaching 22044 | Zuid-Holland → Zwijndrecht 1455 |
| jonggehechtoudgedaan.nl | Joriene de Vos | De website biedt een gratis 5-delige videoserie over hechting, die uitlegt wat kinderen in de basis nodig hebben voor hun ontwikkeling. Er wordt een boek aanbevolen, ‘Alles Kids,’ dat gericht is op het opbouwen van een band tussen ouder en kind, gericht op de kwetsbaarheid en afhankelijkheid van het kind. De website behandelt ook de uitdagingen rondom kinderwens en vruchtbaarheid, zoals verminderde vruchtbaarheid of een partner van hetzelfde geslacht. | Educatie → Kinderopvoeding 312 | hechting 82 ouder 796 ontwikkeling 7855 kind 11506 | |
| jufberry.nl | Juf Berry | De website verklaart dat kleuteronderwijs zich bevindt in de pre-operationele fase, waarbij de grenzen van het denkvermogen nog beperkt zijn en egocentrisme prominent aanwezig is. Juf Berry beschrijft de noodzaak om kennis in de vroege fase te introduceren zonder het als een ultiem leerdoel te definiëren en de ontwikkeling van het kind te versnellen, gezien de beperkte capaciteit van het kleuterbrein. De website onderstreept het belang van geduld en ondersteuning voor kinderen in de kleuterperiode, zodat ze zich kunnen voorbereiden op het scholen. De website is ontstaan uit de behoefte om de verloren kennis van kleuteronderwijs te documenteren en te delen na het ontbreken van specifieke opleidingen. | Ouders & Gezin → Voorschoolse Educatie 95 | fase 77 bewustzijn 1121 kennis 3611 ontwikkeling 7855 praktijk 8883 | |
| mentaalgezondonline.nl | Marco van den Noort Psychologen en Mediation | De praktijk behandelt uiteenlopende psychische klachten, zoals angst, depressie, en trauma. Marco van den Noort biedt verschillende therapieën en methoden aan, waaronder psychotherapie, mediation, sportpsychologie, supervisie, coaching, en ademtraining. De website bevat informatie over de soorten hulpvragen waarmee cliënten bij de praktijk terecht kunnen, evenals toegang tot video's, een bibliotheek en links. | Gezondheid → Orthopedagogiek 235 | sportpsychologie 34 diagnostiek 826 psychotherapie 926 mediation 1870 coaching 22044 | |
| neeltjeblankenstein.nl | Leidse Universiteit | Neeltje Blankenstein’s onderzoek richt zich op het begrijpen van risicovol gedrag tijdens de adolescentie, waarbij ze inzichten combineert uit de ontwikkelingspsychologie, besluitvormingsleer en neurowetenschappen. Ze is momenteel aanstelling professor bij de CHANGE Onderzoekspodium aan de Leidse Universiteit, Nederland, en heeft eerder postdoctorale functies bekleed aan de afdeling Ontwikkelings- en Educatiewetenschappen van de Leidse Universiteit en bij het Section Jeugd in Risico (Psychiatrie van Kind en Adolescent, AMC) als onderdeel van het NeurolabNL-consortium. De website bevat ook informatie over haar academische achtergrond, waaronder haar PhD van het Brain and Development Research Center van de Leidse Universiteit, en beschrijft haar onderzoeksondersteuners en affiliaties. | Psychologie → Cognitieve Psychologie 126 | neurowetenschappen 24 universiteit 555 onderzoek 9648 | Amsterdam → Zuidoost 815 |
| quintcampus.nl | Quint Campus | De website behandelt onderwerpen zoals hoogbegaafdheid, cognitief talent, executieve functies en de invloed van omgeving op leervermogen. De auteur, Ron Schrijver, deelt zijn inzichten over cognitieve ontwikkeling via blogs en onderzoekt de rol van muziek en de mogelijkheid om optimisme te bevorderen. Quint Campus is begonnen als een digitale leeromgeving voor cognitief talent, en is daarna een informatiesite geworden met als doel kennis te delen en mensen te inspireren, met focus op vijf leerlijnen. | Speciaal Onderwijs → Hoogbegaafdenonderwijs 32 | leerlijn 111 hoogbegaafdheid 382 ontwikkeling 7855 onderzoek 9648 muziek 13084 | |
| ventio.nl | Ventio CPSI | Ventio richt zich op het identificeren van vroege tekenen van crimineel gedrag bij jongeren en intervenieert om te voorkomen dat ze in een cyclus van criminaliteit terechtkomen. De organisatie voert wetenschappelijk onderzoek uit naar de oorsprong van crimineel gedrag en werkt samen met jeugdwerk-, sociaal werkers-, overheids- en wetshandhavingsinstanties. Ventio’s aanpak geeft prioriteit aan preventie boven straf, waarbij de nadruk ligt op het begrijpen en aanpakken van risicofactoren en het bevorderen van beschermende en belemmerende factoren om potentieel crimineel gedrag te anticiperen en te verkleinen. | Sociale Wetenschappen & Activisme → Sociale Wetenschappen 1283 | criminaliteit 87 interventie 272 gedrag 1758 preventie 1766 jongeren 2414 onderzoek 9648 | |
| vierdeweg.nl | Vierdeweg | De ‘Vierde Weg’ is een leer die zich richt op het onthullen van de mogelijkheid van de moderne mens om zijn potentieel te ontwikkelen. De leer begint met het herkennen van de neiging om op jonge leeftijd antwoorden van opvoeders als absolute waarheid te accepteren en te internaliseren. Door het stellen van vragen en het observeren van reacties ontstaat een wezen dat zich uitsluitend baseert op aangeleerd gedrag, wat voldoende kan zijn voor dagelijkse functies, maar onvoldoende is voor het oplossen van complexere vragen over de aard van objectiviteit en subjectiviteit. | Filosofie → Spirituele Filosofie 96 | opvoeder 20 vraagstuk 405 oefening 1285 gedrag 1758 | |
| willemijnakkermans.nl | willemijnakkermans.nl | FloorPlay is een methode waarbij ouders actief meespelen met en volgen het gedrag van hun kind in alledaagse situaties om de ontwikkeling te stimuleren. De methode wordt in een veilige omgeving aangeboden, zoals thuis of in de opvang, en focust op het verbeteren van de interactie tussen ouder en kind. Door op het niveau van het kind te spelen en zijn interesses te respecteren, helpt FloorPlay ouders om de emotionele ontwikkeling van hun kind te bevorderen en eventuele uitdagingen te overkomen. | Ouders → Opvoeding 1005 | interesse 179 spelen 199 interactie 228 ouder 796 ontwikkeling 7855 kind 11506 | |
| ziezojeugdgezin.nl | ZieZo Jeugd & Gezin | De organisatie richt zich op het ondersteunen van opgroeiende kinderen, jongeren en volwassenen die te maken hebben gehad met bijvoorbeeld scheiding, vluchtelingenverleden of kindermishandeling. ZieZo Jeugd & Gezin helpt mensen met diverse uitdagingen, waaronder trauma, autisme, aanpassingsstoornissen, angst, hechtingsproblemen, ADD en ADHD. De begeleiding is gebaseerd op respect, vertrouwen en het benutten van de sterke punten van de cliënt, met als doel een betere toekomst te creëren. | Kinderopvang → Individuele Begeleiding 466 | klient 53 veerkracht 738 trauma 2085 jongeren 2414 begeleiding 10556 | |
| zorgenparticipatie.nl | Stichting ZeP | Het tekstfragment benadrukt het belang van spelen en samenwerking voor de ontwikkeling van kinderen, met name voor kinderen met een beperking, om hen te helpen deelnemen aan de maatschappij. De Stichting ZeP richt zich op het faciliteren van deelname voor zorgintensieve kinderen en hun families, waardoor ze zich veilig voelen en uitgedaagd worden. De website bevat informatie over evenementen, jaarverslagen, het team van de stichting, contactgegevens en social media kanalen. | Kinderopvang → Peutergroepen 376 | spelen 199 deelname 261 stichting 6483 samenwerking 16762 evenement 42771 | |
| lizettevanloenen.nl | Healing Headquarters | De website bevat ervaringen van Lizette van Loenen, waaronder een beschrijving van haar programma's en een uitleg van de ‘Feel to Heal’ methode. Lizette legt uit dat gevoelens in het verleden als onveilig kunnen zijn ervaren, wat kan leiden tot afhankelijkheid en angst. Door deze onbewuste overtuigingen te verkennen en te integreren, kan een gevoel van veiligheid ontstaan. De website benadrukt de voordelen van het accepteren en voelen van emoties, met name het bevorderen van vrijheid en vervulling, wat uiteindelijk leidt tot innerlijke veiligheid en het loslaten van angst. | Gewichtsverlies → Programma’s 29 Persoonlijke Ontwikkeling → Bewustzijn 1000 | voelen 129 programma’s 491 methode 1793 emotie 2131 traject 3049 veiligheid 6858 | |
| mentaletopsportacademie.nl | Mentale TopSport Academie | De academie gebruikt sport en creatief denken om kinderen en jongeren te helpen zich aan te sluiten bij hun persoonlijke ervaringen. Mentale TopSport Academie begeleidt en coacht jongeren al 15 jaar om hun mentale kracht te ontwikkelen. De organisatie nodigt bezoekers uit voor een gratis kennismakingsgesprek. | Sportgezondheid → Sportpsychologie 186 | mentale kracht 24 kennismakingsgesprek 249 jongeren 2414 sport 3748 begeleiding 10556 | |
| fanchamps.nl | Fanchamps Onderwijsadvies | Het bedrijf wordt geleid door drs. Nicole Fanchamps, een ontwikkelingspsycholoog met een specialisatie in interculturele ontwikkelingspsychologie. Nicole Fanchamps heeft ervaring opgedaan met het werken voor verschillende onderwijsinstellingen, waaronder scholen, hogescholen en samenwerkingsverbanden. Haar expertise omvat onderwerpen als instrument- en lesmethodeontwikkeling, examenontwikkeling, en de overdracht van leerlingen tussen verschillende onderwijsniveaus. | Ondersteuning & Begeleiding → Onderwijsadvies 597 | onderwijsadvies 37 onderwijs 10660 | Utrecht → IJsselstein 1107 |
| frans-coppelmans.jouwweb.nl | Stichting Plint | Frans Coppelmans heeft gedurende de afgelopen dertig jaar onderzoek gedaan naar systemen en vormen in de beeldende kunst en algemene vormgeving. Zijn onderzoek is gebaseerd op de analyse van honderden tekeningen van kinderen, waarbij hij zich richtte op structurele relaties en ontwikkelingsfasen. De conclusie is dat kindertekeningen een terugkerend patroon van structuur vertonen, wat parallel loopt met de ontwikkeling van de mens en de geschiedenis van de westerse cultuur. | Kunstenaars & Portfolio’s → Kunstenaars 1030 | beeldende kunst 84 structuur 854 tekening 1843 cultuur 3783 onderzoek 9648 | |
| walkinginyourshoes.nl | Walking In Your Shoes (WIYS) Nederland | De methode Walking In Your Shoes is een fenomenologische Body/Mind methode die bedoeld is om helderheid te verschaffen en positieve verandering en persoonlijke groei te bevorderen. De website is opgezet door gecertificeerde facilitators en trainers van Walking In Your Shoes (WIYS) Nederland om een overzicht te bieden van deze experts. Jaarlijks worden workshops, trainingen en opleidingen georganiseerd en de website van de facilitators kan aanvullende informatie bevatten. | Coaching → Organisatiecoaching 158 | facilitator 36 empathie 201 inzicht 1542 methode 1793 verandering 2886 | |